شهیــد سید غــلامــرضا جعفــری

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهیــد سید غــلامــرضا جعفــری

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهیــد سید غــلامــرضا جعفــری

آنچه ملاحضه می فرمائید در مورد شهید والا مقام سید غــلامــرضا جعفــری از شهدای دانش آموز شهرستان ساری می باشد که به همت اعضای جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران پژوهش و ارائه شده است . انشاءالله مورد قبول قرار گیرد.
نام پدر : سید مرتضی
تاریخ تولد : 1347/06/10
تاریخ شهادت : 1365/07/30
محل تولد : ساری
گلزار روستای جورجاده ساری
نحوه شهادت : بمباران هوایی
محل شهادت : هفت تپه
منتظر نظرات و پیشنهادات و اطلاعات شما هستیم.

بايگاني

زندگی نامه شهید سید غلامرضا جعفری

دوشنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۴، ۰۸:۳۹ ق.ظ


شهید سید غلامرضا جعفری در سال 1347 در روستای جورجاده و در یک خانواده کاملا مذهبی دیده به عرصه جهان گشود و تا کلاس پنجم دبستان را در روستایش گذراند. سپس برای ادامه تحصیلات همزمان با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی عازم قائمشهر شد و دوره راهنمایی را در مدرسه هفده شهریور سپری نمود. آنگاه جهت طی دوره متوسطه در دبیرستان دکتر شریعتی در رشته علوم تجربی مشغول تحصیل شد و به عنوان عضو انجمن اسلامی فعالیت سیاسی خویش را آغاز نمود و در این مهم به مبارزه خویش با تفکر کاملا اسلامی به پیکار فکری و عملی با گروه های انحرافی می پرداخت و در حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی احساس مسئولیت می نمود و همچنین در فعالیت های پرورشی دبیرستان و انجام مراسم های مذهبی و مناسبات های دینی، تشییع پیکرهای پاک شهدا مشارکت خاصی داشته است.

با شروع جنگ تحمیلی که سخت مشتاق حضور در جبهه بود در سال سوم دبیرستان به مراکز آموزشی سپاه رفت. اما کوتاهی قد مانع از پذیرش ایشان شد ایشان با عضویت در پایگاه مقاومت محل، آموزش اولیه نظامی را سپری کرد ولی هرگز درس و بحث مدرسه و فیزیک و شیمی و جبر و مثلثات و حساب و هندسه نتوانست روح تشنه وی را سیراب کند و می گفت که من روحم را تنها با کلام رهبر عالیقدرم سیراب می کنم که فرمود : جوان ها باید جبهه ها را گرم نگه دارند.

پس از طی دوره اولیه آموزش نظامی در پایگاه مقاومت محل به پادگان آموزشی قدس سپاه آمل رفت و در واحد امدادگری آموزش لازم را فرا گرفته و برای تکمیل آموزش های عملی عازم بیمارستان های گنبد می شود. پس از انقضای دوره آموزشی جهت وداع به مرخصی کوتاه مدت آمد و با بستگان آخرین دیدار را به عمل آورد و رهسپار جبهه های نور علیه ظلمت می شود و در گردان بهداری لشکر 25 کربلا مشغول انجام وظیفه شد تا این که در تاریخ 30 / 7 / 1365 ناجوانمردانه در حملات هوایی با بمب های خوشه ای  مورد اصابت قرار می گیرد و در جوار ملکوت حق سکنی می گزیند.


۹۴/۰۹/۳۰ موافقين ۰ مخالفين ۰
میثم میثم

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی